VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Hoppat av

Kategori: Jag o min vardag

 
 
Min dröm var att bli kock och det ahr varit så i många år. Men den drömmen har jag nu lagt på hyllan.
 
VARFÖR?
 
Ska försöka förklara det så gott jag kan, inte det lättaste känner jag, hade jag berättat ögon mot ögon hade ni förstått bättre.
 
Kan ju säga att vi var 19 st i min grupp från början och nu är dom bara 9 st kvar, och det säger ganska mycke, för dom som slutade kände som jag
 
Jag kände att Lernias kockutbildningen inte var seriös (gjorde jag från början, men gav det en chans ändå) , utbildarna var inte vad jag förväntat mig. Mer dagisnivå vad gäller allt folk, inte mycke "bruka allvar" där inte. Så hur ska man då kunna lära sig något när inget är 100% seriöst och allvar.
Utbildarna var som om de bara var där för att få sin lön och inte mer.
Och sen att ta in utbildare somknappt har en susning om hur man är som "lärare" förstår jag inte riktigt. För att lära ut måste man kunna det man pratar om.
Och kursdeltagarna visade absolut ngen respekt gentemot att det faktiskt fanns folk som ville lära sig i massor. Och jag som är kunskapshungrig fick inte denna chansen
 
Varje kurs (som kunde vara i allt från 2-9 dagar) gick ut på bl a att där var massa frågor att besvara, antingen via böcker eller filmklipp. När dessa var klara så gick man igenom dom genom att var och en blev tilldelad en fråga att besvara muntligt inför klassen, plus att man skulle göra massa i powerpoint och redovisa inför gruppen.
 
Genom detta lärde man sig inte mycke pga att det var massa runt om snack som inte ens tillhörde matlagning.
 
Så..... sagt de, men säger de igen, de var inte mycke seriöst alls. Varför jag nu känner att jag gjort rätt i att hoppa av. Men jag är välkommen att gå utbildningen vid ett senare tillfälle om jag skulle ändra mig. Ja det skulle jag kanske göra med andra utbildare och seriösare kursdeltagare
 
Nu är jag igång och ska satsa på annat, vad får ni veta när de händer.
Som sagt inte lätt och vara arbetslös i dagens läge. Och jag ger mig inte. Jobb ska jag ha, eftersom jag bröt utbildningen. Det finns, gäller bara och hitta det. Så ni som inte tror detta...GE INTE UPP..de finns!!!!
 
Så nu behöver ni inte fråga mer hur det går, för nu vet ni hur det ligger till
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: