VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Till er alla

Kategori: Jag o min vardag

 
Det är jättemånga som skickar sms och mail på facebook osv, så därför svarar jag er alla här istället. Tar mindre av min tid, har super mega mycke och göra idag, så är glad att jag kom hem vid 14-tiden. Har ju legat sjuk och mycke har hamnat på efterkälke men även annat.
 
Men ett stort tack till alla er som hört av er med ett grattis, lycka till och frågor om hur det gått, det värmer jättemycke att så många är glada för min skull.
 
Så ang kockutbildningen som jag började på idag så är det som så att jag nu i 3 veckor går en s k testmodul för att se hur man ligger i kunskap om matlagning och andra ämnen runt omkring detta här med att jobba i ett kök, därefter har man ett möte för att se om man behöver grundutbildningen eller inte.
Denna är då på 15 veckor + 6 veckor praktik.
Efter denna är du köksbiträde
 
Härefter kan man stanna och gå ut och jobba om man vill och sedan komma tillbaka för att läsa vidare till kock, servitris eller kallkök/kallskänka
 
Men i mitt fall så ska jag gå direkt på kockutbildningen som är på 35 veckor + 6 veckor praktik.
 
Så allt som allt rör det hela sig om ca 1 år innan jag är färdig kock. Men allt är individuellt och kan ta kortare tid. men de får jag se längre fram.
 
Så här ser testmodulen ut....kl: 8-15.30..måndag-fredag
 
Blir upp halv 6 på morgonen och hemma runt 5 på kvällen
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: