VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Hemlock Grove

Kategori: Serier

 
 
Hittade en ny serie igår, finns 2 säsonger så här långt. Den 3e börjar någon gång i år enligt imdb.com.
I alla fall så körde jag 5 avsnitt igår, och hela tiden kände jag att jag vill bara se mer och mer. Vilket jag såklart kommer att göra idag. Skulle inte förvåna mig om det blir ett riktigt maraton.
 
Nåväl, seriens förklaring:
 
I den fiktiva småstaden Hemlock Grove i Pennsylvania hittas plötsligt en ung kvinna mördad och lemlästad. Dödandet har varit så våldsamt att det spekuleras om att det måste ha varit ett djur som gjort det. Stadens rikaste familj är Godfreys som driver ett biomedicinskt forskningsinstitut. Mamma Godfrey är alfahona och elakaste kvinnan i staden, sonen Roman– spelad av Bill Skarsgård – är rebellen och dottern Shelley har både självlysande hud och ett fisköga. Sonen Peter är dessutom varulv – eller snarare vargulf – och blir misstänkt för att ligga bakom morden som blir fler och fler.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: