VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Att vara singel

Kategori: Tankarna flödar

 
 
 
 
Det är så sjukt skönt att vara singel, ångrar inte en sekund att jag avslutade mitt senaste förhållande för snart 5 år sedan.
 
Att vara singel är att ha total frihet. Jag kan komma och gå som jag vill 24/7 utan att behöva meddela mig till någon var jag ska, när jag kommer hem och vad jag ska göra. Mitt hem är mitt hem och jag har det som jag vill.
 
Såklart att det finns positiva saker oxå med förhållande, men du kan ändå inte vara helt fri då som när du är singel, så är det bara.
 
Sen hör ju till saken att jag har väldigt svårt för att bli kär och få känslor för någon, och blir det så för en kille så är de över lag som kompis. Killar är de bästa varelserna att vara kompis med. Tjejer är så krävande när det gäller bekräftelse och sådan har jag aldrig varit, jag är den jag är, och gillar du mig så gör du det o gör du inte det, ja då är det ditt problem, inget jag lägger tid o energi på. Jag har inget behov av att vara omtyckt av allt o alla. Jag är stark och står med båda benen på jorden o blir inte berörd av om nån snackar illa om mig eller liknande. För mig är det bara ett tecken på att dessa personer är avundsjuk på mig o mitt liv. För är det något som det finns för mycket av så är det just denna hemska svenska avundsjuka. Tänk om bara alla kunde sköta sitt och vara glada för vad de har och hur deras liv ser ut. Inget är så dåligt att man inte som person kan göra det bättre
 
Har pga lögner, svek, intriger o skitsnack valt bort en del personer i mitt liv sedan våren 2013, vilket jag inte ångrar. Såna människor tar bara energi o är inget o umgås med. Ni vet vilka ni är för jag har sagt det till er. Ärlighet i alla lägen från min sida. Men glömmer såklart inte allt roligt jag gjort med dessa personer, minnen har man alltid, både bra o dåliga.
 
 
Ångrar heller inte att jag aldrig skaffade barn, det har inte varit min grej. Plus har inte velat skaffa barn till denna onda värld vi lever i idag.
Det enda som är lite synd är ju att min mamma som gillar barn aldrig fått något barnbarn.
 
 
Som sagt jag trivs singel och tänker fortsätta och vara det. Just för att det är min grej att vara det. Klart jag haft förhållanden o många av dem har varat i flera år. En del bra sådana o en del dåliga, men det är det förflutna och jag blickar alltid framåt och jag lever för dagen och tar den som den kommer. Funkar för mig o alltid gjort.
 
Hade kinnat skriva hur mycket som helst inom detta ämne, men gjorde det lite mer kortfattat hur jag ser på det o känner. Sen får alla andra tycka som de vill, det är så människan är, alla kan inte tycka likadant.
 
 
Lycka till alla ni där ute som har sambo/man/fru/flickvän/pojkvän, familj o barn o allt det där
 
 
OBS: inte lönt o lägga en dum kommentar för jag lägger inte ut den o kommer inte ens att ta åt mig av den. Det är min blogg, o jag hade inte skrivit om det jag gör och tycker om jag som person hade varit känslig o rädd för fula o dumma kommentarer. Allt sånt skit rinner av mig som vatten. jag vet vem jag är o så även mina vänner o familj o det räcker för mig. Jag har inget behov av att hela Sverige ska gilla mig.
 
Så till haters om jag har såna, ja en har jag o den personen vet jag redan vem är o stalkar mig med idiot kommentarer, jag bryr mig inte om något negativt.
 
Glad och positiv 24/7 det är jag de, det går inte att trampa på mig eller trycka ner mig. Jag växer av dålig kritik. Så de så
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: