VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Paus paus paus

Kategori: Jag o min vardag

 
 
Håller på att städa bort julen, men kände för en paus faktiskt.
 
Alla dukar är strukna och utbytta och dammat plockat bort julprydnadssaker. Men har verkligen inte kommit halvvägs. Alla som varit hemma hos mig vet verkligen hur MYCKET julpynt jag har, exakt överallt. Till och med på toaletten.
 
men det får ta den tid det tar, bara jag är klar innan onsdag morgon då jag ska tillbaka till arbetet och då även dra igång igen med sjukgymnastiken. Ska bli skönt även om ledigheten har gjort mig gott med tanke på min sjukdom. Har kunnat slappna av på ett helt annat sätt även om jag aldrig känner mig stressad, men är medveten om att jag stressar och alltid gjort. Tur man inte tagit skada av det. Finns ju folk som går in i väggen och sånt kan verkligen inte vara kul.
 
Minns mina 2 år på Sveaplast. Jag var mer där än hemma. Förutom mina 40 timmar per vecka så jobba jag alltid över vissa vardagar och minst 2 helger per månad och då handlade det om 12 timmars pass, ibland var jag där helt ensam 18.00-06.00. Konstigt att jag inte var rädd, ja mörkrädd som jag är. Men nope, kände mig trygg, hade ju även ett larm hängande runt halsen ifall något skulle hända.
Ja ja nog om det, ibland när man skriver/pratar om något så rusar ju tankarna iväg och det ena leder till det andra. Vilket det gjorde här.
 
Jag trivs med livet och alltid gjort och sedan att jag är arbetsnarkoman tycker jag känns bra. Har fina betyg på detta från ett X antal arbetsgivare.
 
Ha en bra dag allihopa om vi inte hörs mer idag, för nu ska jag röja vidare här hemma. Och belöna mig med en god middag ikväll och fortsätta på serien White Collar som jag börja på igår, den verkar riktigt bra, har 5 säsonger så här långt, så det ska väl vara ett tag. Denna månad drar ju alla mina serier igång igen på olika datum, men en del börjar inte förrän i februari/mars
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: