VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Minihamburgerbröd med krämig kycklingsallad

Kategori: Recept

 
 
Igår när vi var i Hässleholm så var vi inom ica maxi och där stod det en man och gjorde reklam för minhamburgerbröd och korvbröd. De visade vad man mer kan ha i dessa än korv och hamburgare, och såklart ett smakprov med kycklingsallad i en bit korvbröd.
 
 
Lånar bild, för jag orkar inte dra fram mina ur frysen.
 
Så jag valde att köpa minihamburgarbröden. Och idag gjorde jag en krämig kycklingsallad till dessa.
Allt jag hade i är på en höft och efter smak och tycke, men ska försöka komma ihåg här nu.
 
Salladen jag gjorde räcker nog till 4 bröd, har ju ätit 2 redan, och mer kvar.
 
1 dl turkisk yoghurt
3-4 msk felix chilisås
1 1/2 dl isbergssallad eller ruccolasallad
strimlad rödlök
150 gram grillad kycklingklubba
salt och grovmalen svartpeppar
Skulle egentligen haft i såna där groddar med, men de fanns inga på Ica igår när jag kom hem. Provar nästa gång.
 
Men som sagt var, ni kan ju prova er fram. Bara att ta i lite i taget. Men rör ihop yoghurt och chilisåsen först så ni får den smak ni vill ha
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: