VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Mat x 2

Kategori: Dagens midda

 
 
Bjöd mamsen på middag idag, fisk i svampsås gjort i ugnen och potatis till detta. Recept finns i min matblogg. Nu är vi i matkoma och kan knappt röra oss, men mätta och belåtna och det var ju det som var meningen.
 
Oxå gjorde jag en ny maträtt idag som jag hitta på igår med färs, broccoli o svamp i äggstanning, fast idag bytte jag ut färsen mot kyckling. Recept finns i min matblogg, men väljer att lägga ut det här oxå
 
Till det hela använde jag:
 
600 gram kycklingfilé
300 gram frysta broccoli buketter
ca 10 st färska champinjoner
 
Skär kycklingen i mindre bitar och stek i valfria kryddor, jag använde en kycklingkrydda för att jag tycker den är så god. Skiva svampen i mindre bitar och stek.
Koka broccolin i ca 2 min, skär sedan dessa buketter i mindre bitar. Blanda allt i en glasform eller vad ni nu har för något som är ugnsfast.
 
Äggstanningen: Vispa 5 ägg och 5 dl mjölk och häll sedan över allt i formen
 
In i ugnen i 30-40 min på 200 grader. Man kan ta stickprov mot slutet för att se så att äggstanningen stelnat. Man kan oxå lägga på aluminiumfolie mot slutet om man vill ha mindre färg
 
Provade att frysa en liten bit från det jag gjorde igår och värmde i micron o åt idag. Så nu vet jag att de funkar att frysa och värma upp igen. Därav fick jag av detta recept 6 st lunch matlådor.
En ganska mäktig o mättande maträtt
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: