VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Morotsbiffar med fetaost

Kategori: Dagens lunch

 
 
Provade en ny lunch idag. Tanken kom från mina zucchiniplättar och från vad jag har hemma, som t ex fetaost. Och alla vet ju hur gott det är med smält ost i maten direkt från ugnen.
 
Mitt recept gav 2 st biffar, precis lagom till en portion. Åt bara dessa, men nästa gång så ska jag göra en liten sallad till, tror det kan bli riktigt gott.
 
 
150 gram riven morot
50 gram fetaost
1 tsk oregano
1 krm salt ungefär (smaksak)
1 krm mald svartpeppar
1 ägg
 
 
Mosa osten i en skål, rör ner rivna morötter och ett ägg, och alla kryddor. Rör noga till en jämn smet. Dela upp smeten och forma till 2 bollar och platta ut dessa till ca 1 cm tjocka på en plåt med bakplåtspapper.
 
Som alltid så lägger jag ut recepten i min matblogg, men tycker det kan vara kul och lägga här med i denna bloggen. Ibland glömmer jag ju att göra det.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: