VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Coleslaw

Kategori: Dagens midda

 
 
 
Har länge haft i tankarna att göra en egen coleslaw, så idag slog jag till.
Har googlat runt ang ingredienserna och nu gjort en egen på en höft, men höll koll ändå så jag kunde dela med mig.
Läste också någonstans att om man saltar den strimlade vitkålen och masserar in saltet en stund så mjuknar kålen, och det var verkligen ett bra tips.
 
Jag använde potatisskalaren till att strimla vitkålen, nimt som bara den.
 
400 gram vitkål
1 stor morot
1 röd lök
1 tsk salt
3 msk vitvinsvinäger
1 tsk socker
1-2 vitlöksklyftor
2-2,5 dl matyoghurt (hade det hemma) eller grekisk yoghurt
 
Strimla vitkålen och salta den och massera/krama en stund. Riv moroten och strimla rödlöken och lägg ner i vitkålen.
 
Tag en liten skål och blanda yoghurt, vitvinsvinäger, socker och vitlök. Häll över och rör runt tills allt blir jämnt blandat.
 
 
Så idag åt jag den med hemmagjorda pommes och stekt kycklingfilé
 
Har ju min matblogg där jag lägger recepten, men har börjat komma ihåg att även dela med mig här. Inte alla som vet att jag har en matblogg
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: