VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Plockemat när den är som bäst

Kategori: Recept

 
Finns nog inget som är så gott som en tallrik full med olika smaker. Så igår blev det en sådan med räkor, ägg, ruccola, tomat, kyckling och min egen nya vitkålssallad. Känns nästan som att det kommer att bli en sådan även idag, får väl se.
 
 
Receptet på salladen ligger ute i min matblogg, men tänkte ändå dela det här...
 
150 gram riven vitkål
150 gram riven morot
20 gram riven ingefära
2 krm cayennepeppar
1 krm salt
1 msk vitvinsvinäger
3 msk olivolja
 
Skulle haft i lite purjolök också, men tyvärr glömde jag köpa detta.
 
Strimla vitkål med en osthyvel eller potatisskalare, jag provade med båda o gilla skalaren bäst.
Riv moroten.
 
Rör ihopa allt det andra till en sås, ingefäran ska rivas på järn på de tätaste hålen, och häll det över vitkål och morot och rör om väl. Godare om det får stå och dra en dag.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: