VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Postcard Killers

Kategori: Boktips

 
Läste slut denna boken häromdagen, vill tipsa om den eftersom den var riktigt bra. Tog en himla vändning när man försökte få grepp om vem mördaren/mördarna var.
Och Liza Marklund är ju en fantastisk författare, här i denna boken i samarbete med James Patterson.
Började igår på hennes sista bok "Järnblod" om tidningsreportern Annika Bengtzon
 
Jag läser ju ganska mycket, skulle tippa på runt 10 böcker per månad. Men glömmer tyvärr av att tipsa er om detta, ja ni som oxå gillar att läsa. Är det något jag ska fortsätta med tycker ni???
Ja ja, hur som så gör jag det oavsett vad, ska bara lägga det på minnet.
 
 
 
 
 
 
Medierna kallar dem The Postcard Killers. De är unga, vackra och välutbildade - och de skär halsen av unga människor över hela Europa. Eftersom de postar vykort till en journalist i varje stad där de dödat är rubriken given: The Postcard Killers har mördat igen

Nu har de kommit till Stockholm. Det inser Dessie Larsson, journalist på tidningen Aftonposten, för hon har precis hittat deras kort i sitt postfack. Tillsammans med Jacob Kanon, mordutredare från New York, dras hon motvilligt in i våldsverkarnas vanvettiga värld. Jacob Kanon har varit mördarna hack i häl i ett halvår, och hans skäl är djupt personligt. Hans dotter Kimmy är ett av deras offer. Han har bara ett mål i livet: De ska jagas till helvetet fryser. 

Jacob och Dessie befinner sig snart i en accelererande spiral av våld och död. Vilka är mördarna? Vad driver dem? Hur kan de stoppas? Till slut återstår bara en rasande kamp mot klockan - och tusen kilometer norrländsk asfalt... 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: