VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Sol och fint

Kategori: Jag o min vardag

Precis hemkommen...

Varit på Ica med mamma och Jocke och handlat lite, helt underbart väder med sol. Lite kallt av vinden i ansiktet när man cyklade men inte så man frös i alla fall.

Lite trist att var man än ville cykla så låg där nästan krossat glas överallt. Förstår inte nöjet i att kasta glasflaskor. Men det är ju helt klart på natten när folk är fulla och på väg hem från krogen. Men har även sett barn gå in i våran gårdsbutik och köpa 33 cl läsk på glasflaska och sen kasta dom i gatan, bättre och gå tillbaka och få ut 60 öre i pant.



Kollade runt bland allt julpynt och hittade denna söta nalle där för 39.90kr, var bara tvungen och ha den. Så liten och söt så satt den bara där. Kunde ju absolut inte gå ifrån den..*L*

Oxå var där ett en liten påse med julgranspynt med småpaket och småkulor som jag också var tvungen att ha till min lilla julgran i plast som jag sätter fram varje jul. (återkommer med bild på den när den är framme och klädd)




Hittade 2 st 800 grams bröd för 25 kr som jag kände att jag ville prova. Dr Sterns Hembakat lant, kan nog vara gott...hoppas jag

Nu är det dags och dra igång och städa, vilket inte blev gjort som de skulle idag pga ica.

Ska efter det göra min egen gratäng till Jocke och mig med potatis, stekt strimlat kött, broccoli, svamp och purjolök varvat..också grädde och creme fraische på varje lager.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: