VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Sånt här gör mig så trött

Kategori: Tankarna flödar

Huvudvärken/migränen började ge sig till känna för några timmar sedan så jag gick och la mig, efter läkares ordination. Att gå och lägga sig efter intag av värktablett ska vara det bästa, så denna gången gjorde jag det direkt och somnade en timme och när jag vaknade kändes huvudet riktigt runt, men kan ju säga att det kändes 1000 ggr bättre än innan jag la mig.

Men innan jag fick min vila fick jag ut i trappan och "skälla" på barnen som lekte i trappan, inget ovanligt, händer ju nästan dagligen och alltid är grannens barn ovanpå inblandade. Och denna gången var dom 5 barn ute i trappan ovanpå så jag sa åt dom att trappan inte var någon lekplats och att de hörs och ekar in i lägenheten och skär i öronen.
De svara nåt med "att de ska gå in" eller vad det var dom sa.
Jag stänger dörren och står kvar och kollar i mitt dörröga pga att jag inte litar på att det blir så. Och vad ser jag då...JO, ett av barnen kommer nerför trappan och säger "håll käften kärring" och spottar mot min dorr.
Jag öppnar snabbt och blev riktigt förbannad så jag ryter till "de där såg jag" och säger åt honom att hämta sina föräldrar, en större pojke kommer ner och ber om ursäkt för att de var i trappan men att dom har besök och deras föräldrar inte kan han ha alla inne.
Alltså vad är detta tänker jag. Så jag svarar med att de har inte med saken och göra, så som den lilla pojken gör så gör man inte, ni får inte leka i trappan.

Eter en liten stund blir det tyst och nu har det börjat igen, men tack o lov inte som innan.

Behöver jag säga att dom är araber. Alltså jag är absolut INTE nån rasist alls, alla människor är lika värda. Men det är så typiskt att de värsta till att inte visa hänsyn och respekt för sina grannar är just folk från dessa länder.
Bara för att dom inte ska sova på natten eller upp tidigt och kan hålla på och störa alla tider på dygnet, så innebär ju inte det att deras grannar är likadant.
Min granne vägg i vägg säger samma som mig, vi båda sa en gång nästan i munnen på varandra att det lät som elefanter som rullar bowlingklot och som om det är runt 30 pers däruppe och pratar med en meter stora bokstäver.
Sådant här är inte acceptabelt, har sagt åt föräldrarna så många gånger.
De har ju kastat in fruktskal, papper och annat på min balkong, skakat mattor när man varit  där ute, spottat så de träffat mina vänner på armen, ja listan kan bli lång.
Har klagat hos hyresvärden, men han bryr sig ju inte precis...*suck och åter suck*.

Ska man hämnas? Nä de går inte, för dom är så nonchalanta. Jag är inte sådan, har långt tålamod, men nu börjar bringaren bli full.
Och flytta tänker jag inte pga dom, jag har bott här i lite mer än 8 år, medan dom kom lite innan julen-10.








Kommentarer

  • BitterFittan säger:

    Men fan va drygt asså! Jag avskyr när folk inte kan visa hänsyn och respekt oavsett etnicitet...men tyvärr är ju 'såna' överrepresenterade av folk från andra länder...så jag förstår vad du menar och jag är absolut inte rasist, verkligen inte..!!!

    Själv tycker jag att det är naturligt att behandla andra som man själv vill bli behandlad, det funkar lixom alltid!!

    2011-09-08 | 22:29:21
    Bloggadress: http://cillabacill.blogg.se/

Kommentera inlägget här: