VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Vän till bloggaren

Kategori: Jag o min vardag

Hej!
Jag är en vän till bloggaren som bad mig skriva till er så ni inte undrar vart hon tagit vägen.
Det är så här att hon fick ont i sin rygg under tisdagen, vilket inte blivit bättre, tvärtom. Har ju ischias sedan flera år tillbaka, och nu har det kommit ett återfall av denna hemska sjukdom. Hon kan i stort sätt knappt gå, sitta eller ligga. Okej ligga är ju lite behagligare men inte bra, man måste röra på sig för att detta ska släppa. Vilket hon försöker hela tiden trots att smärtan gör henne nära till tårar.

Ska väl inte "gnälla" åt henne, eftersom hon själv aldrig är just "gnällig". Tvärtom väldigt stark och envis och ger sig inte i första taget. Men tror jag ska mana på henne att uppsöka läkare imorgon om det inte blivit bättre. Inte alls kul att se henne så här. Min så pigga och glada vän annars.

Men nu vet ni i alla fall varför hon inte hörts av.

Just de ja, hon säger också att hon var hos ortopeden igår och att sprickan i lårbenet har läkt tack vare den där ortrosen som hon haft på sig i ca en månad. Nu är det 4 månaders arbete framför sig som gäller för henne för att stärka upp knäet och hela benet både hos sjukgymnast och hemma. För när ett korsband slitits av, hennes främre, så går det aldrig att reparera, hon får leva utan helt enkelt, eller ja att det är avslitet. Om inte träning funkat när hösten kommer så ska hon återkomma till ortopeden och då kan de bli aktuellt för operation.
Så nu får vi alla hålla tummarna för att detta ska gå framåt.

Hon hälsar er alla att hon hoppas vara på benen snart och kunna blogga som vanligt igen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: