VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Att planera är bra

Kategori: Dagens midda

 
Ätit köttgryta och ris till middag..mums.
 
Håller på med lite rensning i frysen, så har gjort ett middags schema för hela november. och det går bra så här långt. Gör detta pga att frysen är så gott som proppfull. Kan inte hålla på att handla massa mat som jag gör varje månad. Ja ni vet ju hur glad jag är för att köpa allt som har med mat o göra...haha, men det är ju för att jag ju tycker så mycke om att laga mat och hitta på olika recept o sånt.
 
Men nån gång måste jag stoppa lite känner jag. Även om jag inte trivs riktigt om jag inte har mat i frysen som räcker minst 2-3 mån framåt, just nu är det jan-2013 ut som gäller. Men hoppar jag över o köpa massa denna månaden så lär det ju minska i frysen. Måste ju göra plats för julens bak oxå, såsom lussekatter.
 
Så vad jag ska göra nu är att endast försöka hålla mig till att inhandla dagligvaror, såsom färska grönsaker o frukt.
 
Tror ni jag klarar att låta bli att köpa massa mer middagar?? haha...Måste iaf köpa hem lite fisk, för de har jag i stort sett inget av, 2 laxbitar om jag inte minns fel.

Kommentarer

  • Lina säger:

    Muums

    Svar: Recept finns i min matblogg såg jag att jag glömt skriva in
    shaminelle

    2012-11-12 | 20:48:55
    Bloggadress: http://linaohlsen.se

Kommentera inlägget här: