VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Teknik På Farfars Tid

Kategori: Jag o min vardag

Idag fick vi gå på museum med jobbet på förmiddan. Massa gamla saker från mitten av 1800-talet fram till mitten av 1900-talet. Där var massor.....bl a bilar, cyklar, mopeder, lampor, plåtburkar, hattar, skor, godis, skrivmaskiner, jordbruksredskap som t ex plogar, dammsugare, grammofoner, kameror, glödlampor, lantbruksmaskiner, karbidlykta, tittskåp, prins bertils bil o mycke mycke mer.
Det var jättekul o intressant att gå där o titta på allt som var fullproppat på hyllor från golv till tak, hängde i taken oxå.. Farbrorn som har samlat på sig allt detta under 40 år gick även runt med oss o berätta om en del som fanns där, även hans fru gjorde det.
Dit får man gå sen igen...

Har även idag bestämt mig för att flytta till Helsingborg så fort det går. Men det hänger på när man får lägenhet o flytthjälp o sånt där. Hoppas på det inom kort o att de kan bli av.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: