VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

CT-buk röntgen idag

Kategori: Jag o min vardag

Har varit o röntgat magen idag i Hässleholm.
Kom dit kl.9, o då fick jag en bringare med en liter vatten med kontrast som skulle drickas jämnt över en hel timme, pust säger jag bara, de var en pärs eftersom jag inte gillar o dricka vatten. Iaf så var jag på toa typ 5-6 ggr under den tiden, behövde oftare men fick hålla mig.
Sen väl inne på röntgen o liggande på britsen så tog de typ en kvart o några stick innan de fick dit kanylen, mina kärl syns inte alls ju. De körde in mig i ett runt hål fram o tillbaka som kallas tunnelröntgen.
Sen efter en stund så fick jag kontrast intravenöst, o gissa vilken värme den spred i kroppen, ända från huvud ner till tårna, de kändes som om man kissade på sig, o jag som redan var hur nödig som helst, men den värmen varade inte så länge som tur var, för jag gillar ju inte alls värme, vinter människa som jag är.
Vid 10.30 var jag klar o då rusade jag in på toa...hihi.
Sen gick mamma o jag på stan o där blev de oxå ett antal toa besök.
Vi gick i massa olika affärer o kollade men hittade absolut inget vi ville ha, typiskt.
Oxå åt vi hos Korv Erik, så god snabbmat där alltså. jag syndade med en liten kebabtallrik. Köttet är så gott där.
Sen bar de av hem med tåget kl.13.22.
Har sen kollat lite inspelat o vilat en runda. Hur kvällen blir är inte planerat, mer än att pojkvännen kommer senare såklart. Men CSI NY på tv får man inte missa.
Får väl vika tvätten från igår oxå, skulle egentligen dammsuga, men får väl se hur de blir med det...haha.

Trevlig kväll till er alla om jag inte kommer här mer idag

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej hopp där!! Oj oj oj, jag vet precis vad Du menar med denna värmen i kroppen... själv så var jag tvungen att känna efter om jag inte hade kissat på mig iaf..S.. men men, det varade inte så länge som tur är.

    Hoppas att Du snart får svar på alla prover gumms =)



    love



    Rosis

    2009-02-09 | 18:58:14

Kommentera inlägget här: