VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Det här med äkta vänner

Kategori: Jag o min vardag

Jag har hellre få nära vänner än en hel drös ytliga som man inte kan lita på.

Det här med äkta vänner ser många på olika sätt.
Men tycker att det mest logiska är att man ska kunna säga vad man tycker och tänker till varann oavsett vad och sen respektera varandras tycke utan att bli sur. Oxå ska man kunna vara o göra som man själv vill. Så länge man inte sårar sina vänner gång på gång.

Har sett för mycke av motsatsen nu av många vänner, menar nu deras vänner som inte är de jag umgås med.
Förstår inte hur såna tänker. De ser ner på personen för att den är som den är, jag menar..vadå, låt personen göra sina "misstag", "fel" osv, det är ju så man lär sig o utvecklas som individ.

Som t ex om jag har en vän som är singel o hon vill dejta runt o gå i säng med olika killar så är de upp till henne, de påverkar ju inte vår vänskap. Inte ens om de kallar henne för slampa eller liknande, hon är ju ändå min vän.
Men om vännen ljuger o går bakom ryggen, ja då är de ingen vän.
Inte många som ser detta på samma sätt som mig.
Och dessa personer anser jag ha fördomar, plus att dom är avundsjuka för att dom inte själva kan/vågar leva fullt ut på detta sättet.
Vadå, är man singel så gör man som man vill med sin kropp o sitt liv, huvudsaken är ju att man mår bra själv.

Själv är jag sån att om en vän, som jag trodde var äkta vän, skulle svika med lögner o bakom ryggen prat då säger jag upp vänskapen rakt av, men då får de verkligen vara extremt.
En gång kan man alltid förlåta, men inte gång på gång.
Hård men rättvis det är jag det. Lever bara en gång, och under den tiden ska man ha roligt o inte lägga tid o energi på andras liv som inte påverkar en positivt.

Slutar här för detta kan bli hur långt som helst, kände bara för att skriva nåt om just sånt här



Kommentarer


Kommentera inlägget här: