VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Fick ett litet ryck

Kategori: Jag o min vardag

Kände att min lilla katt behövde påfyllning i sin låda, så jag ringde mamma och fråga om hon hade lust och gå till Ica en runda och det ville hon såklart, min snälla mams. Kan ju inte bära, och då passar det bra att hon kan ta med sin cykel och ha alla varor på.
I alla fall så fyller jag alltid kattlådan med massa sand, minst 20 cm djupt med sand. Sen är de bara och plocka bort bajs och kiss vaje kväll, ja eller morgon, men en gång om dagen räcker när man bara har en katt. Och sedan när den kommer ner på 10 cm är det dags och fylla på igen. Blir ca var 14e dag. Har ju en sån där plastback som är stor och hög och rymlig. Alla dessa kattlådor som finns för katter, tycker jag är alldeles för små och så låga ju.
Och ju djupare lådan är med sand ju mindre luktar den eftersom kiss inte rinner ner till botten. Plus att jag skurar den varje gång jag fyller i ny sand i den gamla som är kvar.
Där fick ni ett litet tips om det här med kattlådor.
Och ändå använder jag billig sand av märket euroshopper, provat så många märken, men fastnade för denna för ett antal år sedan.

Förutom att jag köpte sand blev det en massa annat som vanligt, billigt pålägg, jäst (nya bröd ska bakas snart), grillribbs, sudoku tidning (ett måste), oxå hitta jag en blomma för endast 39kr, fredskalla heter den. Köpte nåt mer, men minns inte just nu..haha.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: