VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Mitt i veckan och en tankegång

Kategori: Tankarna flödar

Då är onsdagen kommen.
Solen skiner och det är riktigt varmt idag med. Funderar på om jag ska rasta kryckorna för en tur till Ica, lite sugen på att få hem mer sallad och tomater. Var ju så gott med den där räksalladen jag gjorde igårkväll.

Eh, ställde mig på min våg idag, vilket jag sällan gör, men fick en konstig känsla. Och den känslan var rätt, den visade på -5 kg, varför vet jag inte eftersom jag inte bryr mig så mycke om vad jag väger eller vad andra väger. Fast gillar att jag har liten rumpa i alla fall...haha!!!

Trådsmalt är inte min grej, fast tycker synd om de som har svårt att gå upp i vikt och likadant för de som som vill ner och inte lyckas. Fast nu menar jag ju såna som verkligen kämpar, inte de som sitter och trycker i sig just sånt man går upp i vikt av och att de sedan sitter och "gnäller" över detta. Då kan jag tycka att man får skylla sig själv faktiskt.

Känner några stycken som gjort sådan där magoperation och är jätteglad för deras skull att de äntligen lyckats gå ner i vikt efter många års lidande och kämpande med detta. Så tummen upp för sådana operationer även om det finns en del följdsjukdomar som man kan drabbas av efter ett sådant ingrepp. Men tror det är en baggis jämfört med att t ex tappa 50 kg.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: