VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Så lite kan göra så mycke

Kategori: Jag o min vardag

Hantverkaren var försenad pga ett problem i en annan lägenhet. Men nu har jag i alla fall fått dit plåten runt alla fönster och hoppas nu på att det är bra tätat så det inte drar i vinter.

Frågade killen om han hade en borrmaskin att låna ut eftersom jag känner honom och hans styvson rätt bra. Han sa då att han skulle jobba i huset ända till söndag och kunde ta med sig en.
Jag visade honom hyllorna. Han gick iväg på en liten paus och kommer då tillbaka med en borrmaskin och erbjuder sig att sätta upp mina nya hyllor. Gissa om jag blev glad.
Skoja med honom att jag hade persienner oxå som jag vill ha upp. Och gissa vad som händer? JO, han tar även dessa och sätter om. Snacka om att han var snäll och jag blev super glad ju.
Har ju problem med knäet fortfarande och kan inte kliva upp på en stol eftersom jag inte kan stå på ett ben och ej heller lägga tyngd på nåt av benen när man ska upp på en stol eller annat.
Så nu har jag riktigt fint här. Blev ju ett helt nytt vardagsrum känns det som.

Här är hyllorna på bild och jag har bara placerat lite provisoriskt på dessa för att se hur det blev.
Men ändå, visst blev det fint??







Nu blir det att städa i massor, putsa fönster, stryka gardiner och hänga upp med en väns hjälp.
Tror jag ska ta kort på hela mitt hem och lägga ut i ett enskilt inlägg när jag fått rent och fint som jag vill ha det med allt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: