VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Nu måste jag ta en paus

Kategori: Tankarna flödar

Köpte billig fläskfärs idag, 29,90 kr/kg. Precis packat om detta för frysen. Lägger alltid ca 3-4oor gram per påsen och plattar ut de så det blir ca 1 cm tjockt. Tar mindre plats, plus är lättare att tina upp. Ett bra tips om ni inte redan visste detta.

Har därefter gjort en ny lista som jag har över vad som finns i frysen uppsatt på kylskåpet. Och upptäckte att jag har middagar fram till den 6 april. Så ska bara köpa 2 kg kycklingfilé på fredag på Netto för 79kr, sen får det vara nog. Vilket jag alltid säger när frysen är proppful, men så dyker något billigt upp och jag kan inte låta bli eftersom det då i regel blivit lite plats i frysen efterhand som jag tagit fram. Men denna gången måste jag verkligen ta mig i kragen och stoppa detta eviga mat shoppandet ett tag fram över. Typ inte handla middagar innan den 1 mars.

Tror ni jag klarar detta..haha!!! Alltså jag måste verkligen ju. Har middagar för ett helt kompani







Kommentarer


Kommentera inlägget här: