VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Snart är mitt tåalmod slut

Kategori: Jag o min vardag

Jag har nog det största tålamodet man bara kan tänka sig. I stort sett inget som påverkar mig.
Sur blir jag aldrig, och har inte varit sen man var liten. Och arg det händer, men det är en sån där grej som händer kanske vart 5e år.

Men just nu börjar mitt tålamod sina, bringaren har snart runnit över.
Det är mina grannar det gäller.

Vägg i vägg bor det en kille som har massa knarkare springande hos sig, jag vet detta eftersom man bor i en liten by sen flera år tillbaka så vet man ju tyvärr en del om vissa som stämmer, annars struntar jag totalt i vem alla är och bilda min egna uppfattning om folk. Sköter mig själv och struntar i andra.
Men den här grannen skrek och gapade inatt tillsammans med en tjej, vaknade av detta och upptäckte då att jag sovit i ca 20 min, och när man blir väckt så är det svårt och somna om igen. Inte första gången det händer heller. Plus att där är trafik dygnet runt, dörren som smäller och massa pratande osv i trappan.

Sen har jag en familjen ovanpå som absolut inte vet vad vara tyst är. Det är en utländsk familj, har absolut inget emot folk från andra länder. Men detta är tyvärr så typiskt utlänningar att inte visa hänsyn.
Hela dagarna och kvällarna till och med sen natt är det spring och skrik på barnen i trappan. De kastar ner saker på min balkong, står och häller ut läsk och spottar ut därifrån oxå. och sen spikas det och flyttas möbler alla tider på dygnet.

Rätt trött på detta nu... Efter kl:22 så ska det vara tyst när man bor i lägenhet.
Om det är fredag och lördag bryr jag mig inte så mycke, alla får ju ha fest och sånt.
Men jag vill kunna sova på natten och komma upp i rimlig tid, och det går inte här just nu.
Tur jag är arbetslös för annars hade det varit kaos de veckor jag jobbat förmidda, man kan inte jobba flera dagar i ett sträck utan bra sömn.

Så nu ska jag ta ett snack med husägaren så han får ta tag i detta.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: