VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Arga och besvikna hyresgäster

Kategori: Jag o min vardag

I hyreshuset där jag bor så har där varit 2 ägare, varav en väldigt passiv.
Han som varit den som haft hand om allt försvann för en månad sedan.
Ingen här fick tag i honom, helt plötsligt dök de upp en bror till den andra ägaren och de visade sig att han vi haft från början är ute ur leken pga personliga skäl.

Jaha, vadå personliga skäl?!?

Förra veckan uppdagades det att han "slutat" pga förskingring, och allt detta kom fram genom att ett stort antal hyresgäster fick krav på obetalda hyror, inklusive jag.
Nov-dec 2010, detta för att jag stått på en lägenhet åt en vän och betalade då kontant i handen. Som tur var så har jag kvitto på alla dessa hyror, annars kunde man åkt på flera tusen och betala. Plus att jag har min egen lägenhet som jag bott i och skött felfritt i 8 år nu.
Men det finns säkert andra som inte tänkt på det här med kvitto, utan litat på honom som satt där då och tog emot pengarna.

Så...gissa om många är arga här i huset på honom nu, och tänk han denna nya som ska rätta till all oreda han ställt till med.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: