VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Lönedag med orättvisa

Kategori: Jag o min vardag

Var på banken och kollade hur mycke lön jag fått och det visade sig att det var på tok för lite, där är helt klart något som inte stämmer. Får vänta in mitt lönebesked med posten och se hur ekonomi har räknat.

När jag sedan är och gör ärenden så får jag sms av en tjej som inte fått sin lön, och väl inne på Ica möter jag en till som inte fått sin lön.

Alltså vad håller dom på med på det företaget, inte förvånad visserligen, eftersom det inte första gången detta här händer. Under mina 18 månader som anställd där så var det inte många månader som stämde, fick alltid upp på kontoret och rätta till. Man vill ju inte förlora 1000-lappar precis.

En ful grej som ex chefen/ägaren kört med där nere och skrivit på "white board" är att vill man ha lön får man jobba. Vadå...alla jobbar som idioter där nere, rent ut sagt. Och ändå är han inte nöjd. Jagar alla med blåslampa nästan ju. Och arbetarna har börjat bli trötta där nu, så hoppas dom alla snart sätter ner foten och visar honom var skåpet ska stå.
Fler stycken som sagt upp sig. Och tar dom sedan in någon för timmar och personen behöver vara ledig efter typ jobbat 9-10 dagar i rad, ja då blir han kinkig och menar på att man måste ställa upp för företaget.
Klart man kan göra detta, men nånstans går en gräns för vad en människa orkar. Att vila nån dag är mänskligt och inte nåt man ska straffas för i form av t ex. att då ringer han inte personen om jobb på flera dagar, veckor...utan han tjurar tills han får krypa till korset och ringa i alla fall eftersom så många där inte ställer upp på massa övertid.
Bara för inte han har ett familjeliv innebär ju inte det att dom andra inte har det.

Summan av detta är att inget lär ändras på det företaget någonsin, hoppas bara att facket kommer att sätta åt dom nån gång i framtiden så det blir nån sorts rättvisa för alla duktiga arbetare där nere.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: