VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Blandade tankar

Kategori: Jag o min vardag

Inte alls roligt det här med att ha blivit uppsagd på jobbet pga arbetsbrist.

Ska jobba kl:14-23 idag, men känner inte alls för att gå dit. Var ju hemma igår och funderar på att bli det idag med. Men beslutsångest till max eftersom jag förlorar massa pengar på att vara hemma.
Men samtidigt så är ju inte pengar allt. Så jag får fundera ordentligt innan det är dags.
På fredag måste jag ju vara ledig pga ska på bukröntgen/ultraljud ang mina smärtor i ländryggen/njurarna och att jag går och kissar var 5:e min. Har ju haft detta i flera månader och symptomen har ökat och blivit flera.

Nästa vecka jobbar jag förmidda, så då ska jag ta tag i och ringa AF om hur jag ska göra med en del, plus börja söka nya jobb. Och hoppas på att man hittar något nytt innan den 31 mars.
Men som sagt var, jag står inte i sjön för att jag blir arbetslös, jag får A-kassa som tur är.
Annars hade ända valet varit socialbidrag och det är ju inget som lockar precis. Men tur sådant finns som lösning för de som behöver detta.

Nähä, tror jag ska gå iväg o köpa lite frallor tillfrukost.
Har ju turen där jag bor att de finns en liten gårdsbutik i huset jag bor i, så jag har typ 10 m dit från min port.




Kommentarer

  • Brixi säger:

    Hej där



    Det är himla tråkigt att du inte får vara kvar där, men som du själv säger så kan du nog få nytt jobb rätt snart, du är ju alltid på jobb och klagar aldrig ju och vill man så finns det nog jobb, kanske inte på orten men kanske i någon ort där det är bra förbindelse med buss o tåg.



    Lycka till och ser fram mot att läsa din blogg framöver om hur ditt liv går vidare :)



    Puss på knoppen/Bixi

    2011-03-03 | 09:22:11

Kommentera inlägget här: