VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Känner mig riktigt lurad

Kategori: Jag o min vardag

I mitten av november 2009 fick jag ett samtal från Sveaplast i Perstorp, som sökte speciellt mig för ständig natt vid behov och jag tackade såklart ja direkt.
Eftersom jag sen sommaren 2006 haft en önskan om att få jobb där.
Och detta varade fram till mars 2010 så gott som varenda natt.

Den 1 april 2010 blev jag förflyttad ut på en annan avdelning på företag med att jag jobbade eftermidda under hela den månaden.

Den 1 maj 2010 blev jag fast anställd och var världens lyckligaste kände jag. Har jobbat på där sen dess med 2-skift. Aldrig klagat eller "gnällt" över någon arbetsuppgift. De har ändrat mina tider hit o dit vissa dagar i veckan, tagit mig runt bland olika arbetsuppgifter. Jag har ställt upp på övertid, både med dubbelskift, extra efter ordinarie tid, helger osv.
Hjälpt folk på företaget på olika sätt, då jag inventerade hela företaget helt ensam under 2 månaders tid sommaren 2010. Vilket innebar att jag hade koll på var allt var och de visste folket och kom och fråga mig om var olika saker fanns osv.
Jag bemötte alla dessa på ett trevligt sätt.

Fick även ett erbjudande i höstas om att ta över en tjänst efter en som skulle gå i pension och jag tackade ja till detta som skulle inträffa om ca 1 år, alltså till sommaren 2011.
Det var f d chefen som erbjöd mig detta, han kom ofta och berömde mig under flera månader.
Men en gång fick jag säga nej till en övertidsnatt pga kunde verkligen inte ställa upp då jag hade annat planerat. Och jag visste att ordern ändå skulle bli klar i tid nästa dag, men de trodde ju inte han, men den blev klar på utsatt tid, så han har nog haft lite agg mot mig sen dess, tror jag iaf.
Alla som läser detta om mitt jobb o känner till mig o Sveaplast vet vad jag pratar om. men kan inte gå in på massa i detalj. Vill inte göra person påhopp, sådan är inte jag.

Men igår kom f d ägaren och sa till mig att dom skulle skära ner på personal pga arbetsbrist och att jag var en av dessa som fick gå.

Sen satt jag i möte med ombudsman från facket i säkert en timme, först var jag riktigt arg eftersom ett av argumenten att de valt mig var att jag inte kan lyfta 25 kg.
Nähä, och vad gjorde jag då när jag körde nätter ensam, där måste man fylla på till minst 7 maskiner med många 25 kg säckar massa under arbetspasset, ca 1,5 ton man lyfter under ett 12 timmars pass när man är ensam.
Och alla kartonger osv under andra arbetsmoment. Har alltid jobbat för 1,5 person med många bollar i luften samtidigt.
Är dessutom den snabbaste på att montera allt på företaget, och en av de snabbaste på att packetera vid maskinerna.

När jag sen var på väg hem så kom ägaren med uppsägningspapper och jag tog upp detta om att jag inte kan lyfta tungt. Och då kryssa hon i en ruta att jag var aktuell för återantsällning om de behöver folk igen.
Så min teori är att de är f d chefen som av någon anledning tycker nåt om mig för att jag är en av få på företaget som uttryckt vad jag tycker och tänker och vissa chefer klarar ju inte av att man gör de.

Är riktigt besviken på detta kan jag säga, då jag är en person där som kan så mycke mer än många andra där, plus att jag gått en Polymerteknisk utbildning.
Men förklaringen till just jag var att jag var näst sist in o den som var sist in håller ju på med maskinerna så de kunde inte ta honom då han behövs för produktionen. Och det har jag full förståelse för och klandrar inte någon för detta.
Men tycker ändå att de kunde valt någon annan som verkligen inte kan lyfta tunga kartonger osv.
Finns några sådana på jobbet. Medan jag kan detta och även annat arbete som en del inte kan alls.

Med detta vill jag ha sagt att de absolut inte finns någon som helst rättvisa i vår värld, fast det visste jag ju redan innan. men ändå...

Men jag tänker inte sörja eller liknande, hittar säkert ett nytt jobb under tiden jag går på a-kassa, har ju bra meriter osv.
Om inget annat så får dom inte ta in någon ny på nåt sätt alls inom 9 månader från det att jag slutar den 31/3.
Kommer att bli inringd om de behöver folk efter min uppsägning.

Vet oxå att företaget går/gått dåligt alltid jan-mars varje år, så vi får väl se hur de blir framöver.
Men hoppas i alla fall på att få återkomma dit igen av olika anledningar.
Alla som jobbar där har jag trivts med.

Idag har jag valt och bli hemma från jobbet, skulle jobbat 14-23, men kände att jag inte orkade, för mycke tankar i huvudet som snurrar, mest ang min ekonomi och att jag vill ha ett nytt jobb så fort som möjligt, gillar verkligen inte tanken på att gå hemma och vara arbetslös.
Så har en del och ta itu med idag ang min framtid som arbetslös/arbetssökande.
Men imorgon är jag "fit for fight" igen.
Ska lämna företaget med flaggan i topp:)




Kommentarer


Kommentera inlägget här: