VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Heldag iväg på äventyr

Kategori: Jag o min vardag

Mamma och jag kommer ner till stationen för att lösa biljett, då visar de sig att det varit världens vandalisering av biljettautomaten.



Vi går på tåget mot Helsingborg kl: 10.48 och lite efter Klippan så kommer tågvärdinnan för att kolla biljetter och vi berättar som det är och hon förklarar att hon vet detta och säger åt oss att köpa biljett från helsingborg till Perstorp när vi kommer fram dit, så är resan betald. Ja eller hur, hon kunde lika gärna inte sagt något alls, klart ingen betalar i efterhand när det inte ens går att kolla om vi köpt biljett i efterhand och dessutom i fel riktning. Men såklart är de ju tvugna att säga något eftersom de inte får dela ut gratis resor.

Så väl i Helsingborg tog vi bussen ut till Väla och gick rundor där i flera timmar. Jag var inne i säkert 15 affärer och kolla efter vinterjacka, men hitta inte alls den modell jag vill ha. Så det blev att jag gick tillbaka till Team Sportia där jag hitta en jacka jag föll för direkt, men som jag velade i en hel timme för. Till slut bestämde jag att jag ville ha den för annars lär jag nog inte få en ny jacka. Sagt och gjort, gick dit och köpte den. Hela 1999kr kosta den...Lite väl mycke för en jacka kanske, men ibland får man betala lite när man hittat nåt man vill ha. Så nu när jag är hemma igen så ångrar jag mig absolut inte.
Eller vad säger ni, visst är den snygg???



Efter detta köp så gick vu runt och letade efter något gott och äta, men ingen av oss var sugna på något vi såg. Så kom mamma på att hon sett Pölsemannen vid den ingången vi kom in. Så vi gick dit och köpte röda korvar, alltid gott.



Efter fikan så blev det besök i fler butiker, men vi hitta absolut inga fler kläder vi ville ha, så trist. Men får väl åka dit snart igen, så kanske.

Köpte 2 st lila mini pajformar på Bolagret...



Och nu är man äntligen hemma igen. Men har varit en rolig och trevlig dag oavsett om man köpte en massa eller inte. Skönt och bara få komma hemifrån och göra sånt man inte gör alltför ofta.


Nu blir det lite mat, köpte en färdig fiskgratäng på ica på hemvägen, orkar verkligen inte laga mat så här sent. Då hade jag ju inte fått mat förrän runt 21-tiden. Så ibland är det tillåtet att fuska




Kommentarer

  • Anonym säger:

    fin jacka ! Typisk mariejacka :)

    2011-11-17 | 08:02:54

Kommentera inlägget här: