VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

En god gärning

Kategori: Jag o min vardag

Tidigare ikväll när jag var på väg till våran gårdsbutik så möter jag en katt i trappan som pratar med mig som bara den och det visar sig vara den katten jag sett ute hela tiden i flera veckor nu på alla dess tider på dygnet så det känns verkligen som att den inte har sitt hem längre, verkar vara en granne som totalt struntar i den lilla stackaren. Så jag tog mig friheten och ringde på dörren hos en annan granne och vän. Så den fick komma in där och jag gick och hämtade mat och min extra kattlåda så den kan få vara där inatt. men imorgon bitti åker den ut igen, Dels för att personen ska jobba och sen så är ju katten van vid att vara ute.
Men har satt bollen i rullning med olika katthem, såna där som hjälper katter ut i nya hem, så hoppas det ska ge svar fort, för personen kan inte ha katten hur länge som helst av personliga skäl och tyvärr kan jag inte själv ta in en katt till pga min 13 åriga katt, hon fixar verkligen inte andra katter plus att jag börjat märka lite saker med hennes ålder, inte att hon inte är pigg för det är hon, hon äter massor och busar o har sig. Men hon är en enmanskatt så att säga. Annars hade jag lätt gett den ett hem hos mig. Men tror nog ändå den kan få det bättre hos nån som fixar det här med att ha en inne o ute katt, jag gör inte det. Tänk själv o hitta den ute påkörd eller att den rätt vad det är inte kommer hem en dag, det hade jag aldrig klarat av.

Ni som läser min blogg får gärna sprida detta vidare om ni vill...

Katten är en hona på ca 7-8 månader, tillgiven, snäll och kelen och helt orädd.

Kolla bilderna, visst är hon söt




Kommentarer


Kommentera inlägget här: