VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Kan väl tycka det är rätt

Kategori: Tankarna flödar

Läste en sak, var kan kvitta...

Men en som jag vet vem är klagar över att hennes ex förlorat sitt hem medan han sitter inne för att socialen inte vill betala hyran. Men det är väl inte mer än rätt tycker jag. För varför ska socialen betala hans hyra medan staten redan betalar hans mat och tak över huvudet medan han sitter i fängelset. Gör man dumheter så får man betala ett pris. Och det kan vara på olika sätt. Så jag tycker inte synd om alla de som inte har något hem att komma ut till efter en fängelsevistelse. Finns nåt som heter "som man bäddar får man ligga"!!

Och sen är de ju faktiskt så att efter avtjänat straff så får alla någon form av hjälp för att kunna anpassa sig till samhället igen. Vilket kan vara bra för de som verkligen vill skärpa till sig. Annars så kan jag tyvärr inte tycka synd om kriminella, knarkare osv. Sånt folk får skylla sig själv helt enkelt.

Och NEJ, jag har inte varit den laglydigaste i yngre ålder. Ingen är perfekt, men har i alla fall inte gjort sådant så man hamnar i fängelse eller förlorar sitt hem.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: