VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Detta är inte klokt

Kategori: Jag o min vardag

Fick ju nya fönster i min lägenhet i maj och för nån vecka sedan var killen här och satte upp plåten utvändigt. Jag sa då till om att det drar in under fönsterna i springorna, han mena på att det inte skulle göra det mer nu pga att han tätat och satt plåt. Jaha men murbruks kakorna som trillat av när dom bröt bort de gamla fönstret då. Nädå, de skulle han absolut inte täppa till.
Vilket resonemang, väggen under fönster är ju sönder och så ska de inte se ut.
Har frossat här hemma varje dag i en hel vecka nu, så igår kände jag under fönster i sovrummet och snacka om att det drar kallt där, handen blir iskall på en minut. Tog in min digitala termometer och la den i sängen som står intill väggen vid fönstret och efter nån timme kollade jag och den visade på 16 grader, inte normalt precis.
Har ju gått och lagt mig med värmeljus tända och somnat med dessa, farligt..jag vet..men vad gör man, kallt ju.
Så idag ska jag försöka få tag på husägaren så de kommer och täpper till springorna, om inte så får jag väl själv gå och köpa nån tätning och spruta dit.
Kan ju inte ha det så här, det blåser ju dessutom väldigt kraftigt idag. Man känner hur det drar i både sovrum och vardagsrum.
Tänk sen när vintern kommer, hur kallt kommer de inte då att bli...brrrrr..bara jag tänkter på det. och ändå är jag inte alls frusen av mig faktiskt, varmblodig som bara den.
Men betalar man hyra så ska man minsann ha valuta för pengarna oxå.
De bytte ju fönster efter flera års "tjat" från alla hyresgäster att det drog in runt alla fönster, och då ska de fan inte vara värre nu ju, för det är verkligen värre.

Så nu ska jag ringa lite samtal och se om jag kan få rätsida på detta







Hålet under fönstret och fönsterbrädan intill väggen så att säga. Det är inte bara stort, utan djupt med, kan sticka in halva mitt finger där

Kommentarer


Kommentera inlägget här: