VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Fredag igen

Kategori: Tankarna flödar

Jaha så har vi då fredag igen, tyckte de var fredag precis ju. Var tog denna veckan vägen. Kan man undra, för nu rusar ju verkligen veckorna bara fortare och fortare ju.
Inte så att de gör så mycke, för jag gillar hösten och vintern när det blir mörkt tidigt och man kan mysa hemma om kvällarna.
Men mindre bra att tiden går fort är för att även mina dagar på a-kassan rusar iväg, okej nu är det ingen panik alls på den fronten eftersom jag har hela 10 månader kvar att få stämpla, men tankarna går ändå åt det hållet att man ju vill ha ett jobb innan de tar slut. Som det är nu med lågkonjukturen och som det sägs om framtiden just nu så ser det mörkt ut på arbetsmarknaden.
Irriterande är att jag för en månad sedan kunde fått ett jobb rakt av om jag bara hade haft körkort, tankarna går ju åt att skaffa ett, men just nu känner jag att jag verkligen inte har råd och sen är det ju även så att jag vet inte om orken och lusten finns. Jag menar, tänk så skriver jag in mig på körskolan oxå känner jag att jag inte fixar det här med att tvingas plugga in en massa, det är lixom inte min grej det här med att lära mig genom att plugga.

Ja ja dessa små "problemen" löser sig väl så småningom gissar jag, som med allt annat i mitt liv.
Går inte och är deppig och negativ, det finns inte i min personlighet, det är inte jag.

Jag är alltid glad och positiv och går alltid min egen väg oavsett alla andra.
Och nu när jag ändå är inne på detta med andra så kan jag ju säga att DU som springer runt på byn och säger massa om mig som jag skulle ha sagt om ett visst antal personer. Hur orkar du? Den gången det är du som själv som sagt allt det du påstår om mig. men vet Du vad, jag blir bara så mycke mer än dig ju mer du håller på om mig itsället för att att Du har ett eget liv.
Den som snackar om andra är en person som inte har ett liv och inte trivs med sig själv. I detta fallet är Du en sådan person som hela tiden söker bekräftelse och vill skapa intriger. Finns många såpor på tv som man tycker mindre om, men Du skapar verkligen en egen, den sämsta av alla till och med. Hoppas bara att du en dag vaknar och skaffar dig ett liv, för mitt lär Du aldrig få vara med i igen eller ta del av. Fast Du smygläser min blogg och berättar för andra att de ska kolla vad jag skriver, gör så för en del av detta har gjort så att jag har runt 1000 läsare varje månad nu. Så jag vill ju påstå att mitt liv måste vara väldigt intressant då ju.

En ful/dum/omogen kommentar från personen eller dennes vänner skulle inte förvåna mig alls ang detta inlägg, men det bjuder jag på. Det är MIN blogg, jag skriver vad jag vill, vill Du och dina vänner inte läsa vad jag skriver så strunta i att läsa.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: