VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Eget mumsigt påhitt

Kategori: Dagens midda

 
Idag har jag hittat på en egen midda. Tacokyckling, så jävla gott det blev alltså. Receptet ligger i min matblogg
, men väljer att lägga det här oxå.
 
 
Gissar på att receptet räcker till 3-4 portioner
 
 
INGREDIENSER:
4-500 g kycklingfilé
1 gul lök
ca 150 g stekt färsk svamp ( hade förstekta i frysen så gissar på ca 10 färska)
1 1/2 dl creme fraiche
2-3 dl vatten
1 påse tacomix/krydda
 
GÖR SÅ HÖR:
 
Strimla kycklingen och stek som den är utan någon krydda alls. När den är klar så slå på vattnet och häll i påsen med taxokryddan och rör om. Låt småputtra på låg värme i ca 5 min med omrörning då och då, ungefär samma som när man gör tacofärs, men här ska inte vattnet koka bort utan vara grunden till såsen.
 
Klicka i creme fraichen och rör om.  Här kan det vara som så att du behöver hälla i lite mer vatten, beror ju på hur du vill ha din sås och hur mycke du vill ha.
Låt puttra nån minut till.
 
Jag åt det med pasta, men är säkert gott till ris också
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: