VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Ensamstående vs gifta/sambo

Kategori: Tankarna flödar

Eftersom Jag känner och umgås med en del ensamstående mammor så kommer denna tanken upp lite då och då i mitt huvud, plus diskuterat de med ganska många.
 
En ensamstående mamma bjuder hem några vänner på mat och de dricker lite vin till maten, och sitter sen vidare i soffan med lite mer vin och massa snack till kanske 1 på natten med sina barn hemma. Som såklart sover i normal tid. Vad kallas hon då?Jo då blir hon per automatik en dålig mamma som sägs sitta och supa när hon har barnen hemma. Hur kan man tänka så?
 
 
Här får ni ett annat scenario som alla verkar tycka är okej.
 
En familj med man, fru och barn eller bara sambo med barn, gör exakt samma med vänner och mat och dryck och kallas inte dåliga föräldrar.
 
Förstår inte tankegången här.
Varför är de inte okej att göra så som ensamstående mamma? Jag menar såklart inte att alla tycker så. Men dom flesta gör och det fula är att en del smyger med detta och går och anmäler detta till socialen. Man gör inte så, alla har rätt och ta hem vänner och göra vad man vill så länge de går rätt till oavsett om man är ett par eller ensamstående.
 
Men så här har de varit i alla tider, att vissa folk ser ner på de som är ensamma med barn o att det snackas om att det är för jävligt att dom festar och lever livet. Men dom flesta som gör detta är de som inte sopat rent framför sin egen dörr.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: