VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Olika årstider

Kategori: Tankarna flödar

 
Suttit och kollat in lite bloggar och annat. Ser att många ska resa utomlands över jul och nyår. Själv kan jag inte förstå varför under dessa högtider plus åka från all snön. Men de är ju jag de, snö är ju så underbart.
Har aldrig gillat värmen och att resa, okej har varit på Kos och Kreta, men inte för värmen utan mer för att prova på det här med att åka till annat land.
Att värmen aldrig varit min grej kan vara pga min astma, så svårt och andas då, men även att jag inte klarar av och vara i solen, men ändå klagar jag aldrig på någon årstid. Jag gillar dom alla, dom har alla sin lilla charm.
 
På sommaren klagar folk att det är för varmt och att de blir svettiga och måste duscha flera ggr om dan, på hösten att de regnar och dom blir blöta, på vinterna att det är kallt, blött och halt. Aldrig är det någon som är nöjd. Varför inte bara ta det för vad det är. DET GÖR JAG!! Man kan inte styra över vädrets makter, så bara och gilla läget.
Många sitter nu på facebook och uppdaterar sina statusar och klagar över snön och allt vad den ställer till med. Men det är ingens fel, för vi kan inte styra över de som sker, inte ens Skånetrafiken som så många klagar på. Visst kan jag förstå att folk blir frustrerade över att inte komma hem i tid, men varför klaga på skånetrafiken, inte deras fel att signalsystem störs, massa snö på spåret osv, ingen kan se till så de är fritt från snö på alla dessa viktiga platser, särskilt inte när de snöar i flera timmar i ett sträck. Så folket, SLUTA gnäll. Finns de som har de värre i andra länder, t ex de som saknar mat och vatten pga värmetorka osv.
 
Men tyvärr är det så att det alltid kommer att vara massa folk som gnäller. Själv så känns de lite som att vi svenskar är för bekväma/bortskämda för att vi har allt serverat. Sverige är ju lixom ett väldigt rikt land.
 
För egen del så tar jag allt för vad det är och bryr mig inte, allt går och lösa bara man själv vill.
Andas och ta ett steg i taget så ska ni se att de mesta blir bra i slutändan.
 
Vet att jag är fruktansvärt positiv, men de har jag alltid varit trots massa motgångar i livet. Finns inget som kan få mig deppig eller negativ. Sur har jag aldrig ens varit i mitt liv. Klart man kan bli besviken ibland, men de handlar ju om lite mer allvarliga saker än väder och vind.
 
Skickar ut lite positiv energi till er alla
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: