VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Djurplågeri

Kategori: Tankarna flödar

För ett tag sedan ( 20 jan) så skrev jag detta inlägg, och kollar ni längst ner här så finns de fortsättning på vad som hänt:


En person som har en hund som från början var rund och fin. Idag är den nästan bara skelett och det syns att den mår dåligt. Hoppas verkligen att den får ett värdigt avslut eller att den kanske kan komma till en bättre ägare och få bli frisk och må bra.
Säg inte till mig att anmäla detta, för det har redan några andra gjort. Är bara glad att jag slipper se hunden dagligen.

Fy fan(ursäkta) vad jag hatar människor som inte kan ta hand om sina djur. Varför skaffa ett djur när man ändå inte klarar av ansvaret. Inte bara och ta en kattunge, valp osv för att dom är söta, dom blir vuxna och kärver exakt samma som när de var ungar. Men sånt händer ofta..."åå så söt, en sån vill jag ha"..jaha o vad var tanken bakom de orden. ja de kan man undra.


Uppdatering av detta inlägg:

Har idag fått veta att personen avlivat hunden pga tidsbrist, ja detta är personens ord i ett inlägg på facebook. Vadå, det tog ju nästan ett helt år för personen att fatta detta och ändå har den gått och varit mager under så gott som hela tiden, bitit massa vuxna och barn, gjort behov inne osv, just pga att den inte fick komma ut som den skulle och var ensam runt 14 timmar i ett sträck 4-6 dagar i veckan.
Men skönt nu o veta att den inte lider längre
För den blev till och med lämnad ensam i lägenheten under en hel helg utan att den kom ut. Ägaren satte bara fram mat och vatten.
Hur kan man bara göra så här mot sin hund som man påstår sig bry sig om över allt annat...sjuk värld vi lever i kan jag bara säga. Fast vetat det länge.









Kommentarer


Kommentera inlägget här: