VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Hur mycke mat om dagen???

Kategori: Jag o min vardag

Suttit och gogglat lite olika bloggar och läst runt, många har varit såna där tränings freak som ska äta de och de och de. Snacka om mycke mat. 6 ggr om dagen, hade jag aldrig orkat få ner i magen ens.

Som idag t ex åt jag:

En Sen frukost: en macka av mörkt bröd med rökt lax och ett kokt ägg
Eftermiddan ett äpple
Midda: kyckling, matvete, broccoli, zucchini
Kväll: 2 dl smoothie på mjölk, jordgubbar, hallon o björnbär

Och allt detta har verkligen gjort mig mätt kan jag säga, och så här äter jag även när jag tränar på gymmet, de enda jag lägger till är att jag tar en proteindrink när jag kommer hem därifrån.

Man ska äta när man är hungrig och inte var 3e timme som några som tränar fått för sig. Jag menar, varför äta när du inte är ett dugg hungrig, skulle då rakt aldrig jag göra. Förstår inte meningen med att stoppa i sig massa som man inte behöver, huvudsaken är att man får in allt nyttigt som kroppen behöver. De man ska äta lite mer av när man tränar är ju proteiner just för att kunna bygga muskler.

Ja detta är i alla fall vad jag känner och tycker.


Hur mycke äter ni om dagen oavsett om du tränar eller inte???




Kommentarer


Kommentera inlägget här: