VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Grönsaksbädd med kyckling

Kategori: Dagens midda

Min middag idag blev massa grönsaker och kycklingfilé. Inget recept direkt, utan mer att jag vill dela med mig till er som t ex inte äter så mycke kolhydrater, bantar liter, eller kör diet.
Själv kör jag ju diet i peridoer eftersom jag ahr IBS. Och just nu blir jag ganska sjuk så fort jag får i mig mjöl och mjölkprodukter och då passade de bra med detta idag.

Till en person, ja till mig själv hade jag:

200 g kycklingfilé
80 g färdigstekt färsk svamp (något jag alltid har i portioner i min frys)
1/3 del röd paprika
1/3 del orange paprika
1/4 del av en zucchini
4 buketter av en hel broccoli
15 sockerärtor
Olivolja till stekning plus lite margarin


Strimla och skiva alla grönsaker och stek tillsammans på ett järn i ca 15 min, men lägg i sockerärtorna de sista 3-4 minuterna. Rör om ofta under tiden

Strimla kycklingfilé, krydda med curry när de fått lite färg och stek tills klart.

Blanda allt på ett och samma järn och rör runt lite

Klart att servera...gott och mättande




Kommentarer


Kommentera inlägget här: