VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Blir nästan lite arg på sådant här

Kategori: Tankarna flödar

 
Såg häromdan hur en bloggerska skrev ganska så onödigt inlägg om en annan bloggerska. Och detta handlade om hur hennes kropp såg ut. Jag reagerade så kraftigt på det hon skrev att jag bestämde mig för att sluta läsa den bloggen, för nåt sånt vill jag inte ta del av.
 
Allt klagande och gnällande över andra människor är endast avundsjuka i mina ögon. Skulle aldrig själv kalla nån för tjockis eller ens uttrycka att någon är ful, blir nästan arg om nån använder de ordet i min närhet. Sånt gör man bara inte. Och alla som känner mig vet att jag aldrig skulle säga nåt ont om en persons kropp eller utseende.  
Man vet inte varför en männsika är överviktig eller underviktig, de kan vara nån sjukdom, det kan vara att de inte kan gå upp eller ner i vikt helt enkelt. Har vänner som gjort sån där magoperation och lyckats tappa de där kilona de inte trivts med, men nu pratar vi ju om runt 50 kg. Tycker det är jättebra att den hjälpen finns så att de kan må bättre och få ett självförtroende. Även om jag aldrig brydde mig om att de var just överviktiga. Har även smala vänner som kämpar för att gå upp i vikt för att de vill detta. Men vad dom än äter så händer inget.
 
Det kommer alltid och vara så att för många inte är nöjda med sin kropp.
 
Jag tycker att alla människor är vackra på sitt eget lilla sätt, smal, mullig, tjock eller vad. Skönheten kommer från insidan och det är även det som gör att man vill ha en person i sitt liv. Jag har alltid sagt att ingen är ful, vi har bara alla vår egen smak.
 
Oxå känns det som att det är trend att göra läppar större, korrigera näsa, göra större bröst (kan väl förstå de tjejer lite som tycker dom har så små så de mår dåligt av det), fettsugning osv.
 
Sen kan jag ju jämför det här med vikt.  T ex en 15 åring som är 170 cm lång och väger 50 kg sägs de inget om. Men en 30 åring som har samma längd och vikt kallas för att ha ätstörningar och anorexi osv. Varför är det så?
 
Det är för mycke hets kring kroppar i dagens läge, och det blir bara värre och värre. Vissa butiker säljer så minimala kläder att de passar typ en 12 åring. Hur tänker tillverkarna där. Jo dom tänker pengar och detta  hetsar yngre tjejer till att banta, för att just dom vill ha de nya plaggen som säljs. Och allt bantande leder till både fysisk och psykisk ohälsa.
 
Sen fokuseras det onödigt mycke på dieter, träning och massa pulver, tabletter osv för att få den "rätta kroppen" enligt vad folk tror är den rätta.
Visst är det bra att motionera, men inte till överdrift. Att ta en timmes promenad varje dag tycker jag är helt ok, de stimulerar kroppen och gör att man får kondis och orkar lite mer. Även att träna lite på gym är ok beroende på hur fysiskt krävande jobb man har. Där kan det ju som sagt vara aå att der behövas lite muskler för vissa.
 
Nä tror jag fått med allt och slutar här, annars kan det bli hur mycke som helst.
Jag ville bara tycka till lite om det här med kroppar.
 
KOM IHÅG ATT ALLA ÄR VI VACKRA PÅ VÅRT EGET LILLA VIS. INGEN ÄR FUL,
BARA SMAKEN ÄR OLIKA!!!!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: