VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Framtiden ser ljus ut

Kategori: Jag o min vardag

 
 
Blev inte att jag blogga mer igår, var för glad och svävade lite på moln faktiskt.
 
Fick äntligen svar på det som jag gått och väntat på i ca 2 måndar, min lilla hemlis som ni kanske minns att jag skrivit om.
 
Och igår släppte jag bomben på facebook eller rättare sagt 2 utbildningsbomer och idag gör jag det här.
 
Fick alltså brev om studiebesök på Lernia i Helsingborg ang restaurangutbildning och kunna bli kock på papper och inte bara hemma i mitt eget kök. Så på torsdag får jag veta mer där inne om det hela. Har fattat det som att man ska genomgå en testmodul på 3 veckor innan man blir antagen och kan välja inriktning. Hoppas verkligen jag klarar denna och att testerna börjar inom kort.
 
Hur som så ska de bli superkul att starta intagningen och jag ska ge järnet för jag ska in och gå denna utbildning. Har ju lite planer för framtiden som jag hoppas kunna göra verklighet av.
 
Sen är det även så att jag i maj månad blev uttagen till att bli övervakare till en kille med start nu i september, men han har tyvärr strulat till det så pass att jag inte vill ha nåt med honom att göra.
Så den 28 aug tänker jag ändå åka in på utbildningen, kanske frivården hittar någon annan jag kan hjälpa istället.
 
Känns bra detta, ser ljust ut ang framtiden för mig. Men som sagt jag tror aldrig på något innan jag har det på papper. Även om ett studiebesök innebär att jag är antagen och bara ska få ett startdatum (det har jag däremot papper på).
 
 
Om det är som när jag gick och utbilda mig till maskinställare för 5 år sedan så innebär de att åka hemifrån runt halv 7 på morgonen och hemma vid halv 6 på kvällen. Långa dagar, men det är de så värt, en utbildning kan ingen ta ifrån en.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: