VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Ny kost = -5kg

Kategori: Okategoriserat

 

Det här med att ha fått diagnosen IBS är inte alltid det lättaste att handskas med. Men vill äta allt man tycker om. Vilket jag gjort hela tiden. Fast lite mer än vanligt ibland och har då blivit dålig i min lilla mage och tarmar. Smällar man får ta, bara och se till att hålla sig nära en toalett när man vet om detta eller så blir de tvärtom att man inte kan på en hel vecka.

Men nu vill ni ju inte och sitta och läsa om mina avförings/magproblem..haha..för det jag ville komma till är att jag tog tag i min kost ordentligt efter nyår och har bara ätit ris en gång och pasta 2 ggr, vilket är sådana produkter jag ska undvika, gäller även grädde, mjölk (sluta jag med för 25 år sen), ost, creme fraiche, ljust bröd, lök, smör (inte haft på macka på minst 35 år), margarin, chips, choklad och lite annat som jag inte kommer på i skrivande stund konstigt nog. Men har i alla fall undvikit de mesta för att få bukt på min mage som varit i uppror i flera månader.

Har i alla fall levt på ugnsbakade grönsaker i olivolja och kryddor, till detta har jag haft kött, fisk och kyckling, ibland har de även varit sallad. Grövre bröd med skinka och kalkonkött. Gjort smoothie på frusna bär och naturell lättyoghurt.  Och olika frukter. Varma koppen ibland, och andra soppor som jag själv gör.

Idag ställde jag mig på vågen för märkte igår när jag provade jeans att storlek 38 (29/30) som jag nu haft i flera år satt ganska löst på mig. Och vågen visade att jag gått ner hela 5 kg på 3 veckor. Inte min plan precis, men helt ok. Men inte säkert att de håller i sig, för sjukdomen gör att vikten går upp och ner hela tiden.

Tänker i alla fall fortsätta att köra på så här med min kost, för nu mår magen mycke bättre.

Har ju inte festat nåt alls på en hel månad, men mest för att jag tappat sugen på de. Kommer väl tillbaka när värmen kommer skulle jag tro, brukar hända så mycke mer då.

Så om någon läser detta med IBS, så vet ni lite hur man kan äta. Dock är det inte alltid samma för alla. Man får hitta sin egen diet så att säga. Men såklart kan man unna sig annat då och då, även om man får sitt straff efteråt. Ibland är de värt de..haha..vadå chips är ju gott..hehe.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: