VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Låskolvar

Kategori: Jag o min vardag

 
 
För några veckor sedan fick vi nytt system i tvättstugan. Att skriva upp sig på listor finns inte längre. Utan de tär en tavla nu med 3 tider per dag, som man låser fast sin kolv i. Ja ni vet nog vad jag menar, för dom flesta har de så ju.
Vi fick lösa ut en kolv för 100kr, som vi får tillbaka när vi flyttar.
 
Nu till det roliga...
Tänk att detta system var vad som krävdes för att man ska få ha sin tvättetid i fred, helt otroligt. Och inte alls många som tvättar längre, visst sen finns det en tvättstuga till i huset bakom mitt, undrar hur fullt där är. Här är ju ändå över 70 lägenheter till 2 tvättstugor.
Jag är i alla fall supernöjd.
Men tänk att det skulle ta 10 år innan husägaren fatta det..haha
 
Låsanordningen är oxå kanon. Man låser dörren med sin lägenhetsnyckel och sen fäller man upp en bricka som täcker detta lås, där möts denna bricka av en mindre bricka och där låser man fast sin låskolv. Och vips så kan ingen ta sig in.
Skulle de mot förmodan så att någon inte tar bort sin i tid så ringer man vaktis, så kommer han med huvudnyckel och fixar de
 
 
Vår ser ut så här, fast bara 3 tider per dag, 8-12, 12-16, 16-20
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: