VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Respekt och hänsyn

Kategori: Tankarna flödar

 
Inget nytt och upptäcka att många inte vet vad det är, men har sett en del denna veckan så de är därför jag tar upp ämnet. Förstår inte varför inte alla har det naturligt i sig. Nä istället är många så himla nonchalanta.
 
 
 
Exempel på sånt jag tycker är viktigt att tänka på:
 
* Att skaka sina mattor när man har en granne under som faktiskt kanske sitter där ute för att njuta i solen eller kanske rent av äter sin midda.
 
* Cykling på trottoaren. Varför är de så få som fattar vad höger trafik är och ändå är de även sådan som man vet har körkort dessutom
 
* Bor man i lägenhet så vet man att det ska vara tyst efter kl: 22.00, finns ju faktiskt folk som ska upp och jobba.
 
* Att inte grilla på balkongen för all rök går rakt in till grannen
 
* I affären så håller man koll på sin kundvagn så man inte kör in i hasorna på nån
 
*  Om man kommer gående med sin hund så håller man den ifrån passerande eftersom de finns dom som är rädda och att de inte kan "hoppa undan" just där man möts.
 
* Man tränger inte sig före i en kö
 
* Är man i affären och tagit en vara och sen kommer på att man inte vill ha den, varför då lägga den där man står istället för att gå tillbaka o lägga den på sin plats
 
* Att föräldrar till barn ser till så att deras barn förstår att man inte leker i trappuppgångar, källare och tvättstuga
 
 
 
Finns mycke mer, men detta är vad jag kom att tänka på i skrivande stund
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: