VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Miljökunskap

Kategori:

 
Idag var egentligen sista dagen för kursen "Miljökunskap ur ett branschperspektiv", men eftersom det är grupparbete och annat så blev inte allt klart idag, vilket innebär att det blir redovisning imorgon ang en miljövänlig meny. En tre rätters meny för 4 personer som får kosta max 400 kr.
Så jag och en annan tjej var iväg på Willys och kollade in priserna på alla ingredienser och de hela slutade på 395kr. Bra räknat tycker jag. Medan de två andra killarna satt kvar på Lernia vid datorerna och skrev igenom vad olika årstidsmenyerna innehåller. Bra uppdelat och vi spara lite tid på detta sättet
 
Förrätt - Gazpacho
Huvudrätt - Entrecote, basilikasås, klyftpotatis och ugnsrostade rotfrukter
Efterrätt - Tarte Tatin
 
Sen var det även en uppgift där vi skulle göra tre rätters meny för varje årstid som skulle vara ekologiskt och närproducerade livsmedel.
 
Rätt kul och intressant. men ganska trött på det här med redovisning vid varje avslutad kurs.
 
Härligt att komma hem 14.30 idag med tanke på allt strul igårkväll. Lite mer egentid här hemma skadar aldrig när man går upp 5 och sen hemma runt 17-tiden.
 
 
Ska försöka skriva något om min utbildning varje dag. Om det kan vara något roligt för er att läsa om
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: