VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Sevärt på torsdagar

Kategori: Serier

 
Det går 2 bra serier på kanal 5 kl: 21.00-23.00 på torsdagar, avsnitt 3 är båda på. Tyvärr missa jag avsnitt 1 av båda.
Men hädanefter tänker jag inte missa ett enda. Serietokiga jag..haha
 
Agent Of S.H.I.E.L.D
 
En Marvel serie som ni absolut inte får missa, går bara att uppfatta att det finns en säsong just nu, men blir säkert fler som med alla andra serier
 
Agent Phil Coulson sätter ihop en liten grupp specialagenter, särskilt utvalda ur den internationella brottsbekämparorganisationen S.H.I.E.L.D. Tillsammans har de i uppdrag att utreda nya underliga företeelser som dyker upp runt om på planeten Jorden och skydda de vanliga mot det ovanliga och det naturliga mot det övernaturliga. Teamet består av agent Grant Ward, specialutbildad i stridsteknik och spionage; agent Melinda May, pilot och kampsportsexpert; agent Leo Fitz, extraordinär ingenjör; agent Jemma Simmons, geniförklarad biokemist, samt nybörjaren Skye som är en lovande hacker.
 
 
 
 
Under The Dome
 
 
Och denna skriven av Stephen King som heller inte får missas. Finns 13 avsnitt än så länge, får väl se om de blir mer än denna säsongen
 

Vi får vi följa invånarna i den lilla staden Chester’s Mill som plötsligt skärmas av från omvärlden av en ogenomtränglig, men genomskinlig kupol. Stephen King har tidigare skrivit att han i boken ville leka med tanken kring hur människor agerar då de tas ut ur den sociala miljö de alltid tillhört.

I tv-serien följer vi en liten grupp människor som försöker förstå vad som orsakat kupolen, och hur de ska ta sig ut ur den, samtidigt som paniken och skräcken växer bland de övriga invånarna i den lilla staden.

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: