VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Vandalism

Kategori: Jag o min vardag

 
 
Sitter igår kväll i lugn och ro i min soffa och tittar på "Halv åtta hos mig" på TV. Hör då en rejäl smäll på mitt köksfönster. Går och kollar och ser då att ett ägg träffat mitt fönster. Ser samtidigt 2 mindre pojkar försvinna runt hörnet och jag snabbt ut på min balkong eftersom den ligger åt samma håll, och precis när de ska över ett litet staket vid carporten så ser jag vem den ena är.
 
Snabbt får jag av handduken från håret (hade nästan nyss duschat) fram med vinterjackan i garderoben o en mössa, ja för regnet vräkte ner o mitt hår var ju dyngblött redan
 
Går mot skolan som har en grusplan på baksidan. Träffar på en kille med sin dotter som jag vet vem är, frågar om de sett 2 pojkar i blåa kläder och det hade dom. Precis när jag ska gå iväg åt de håll jag fick pekat för mig så kommer den ena pågen gående med en annan i rött. Haffar dom o frågar om ägget. Får ett nekande, samtidigt som pojken i blått säger att de var en annan pojke som sprang mot ICA.
 
På väg in mot gården för att hitta var pojken bor så kommer han gående och de andra 2 pekar o säger de är han o han blånekar tills han fattar att det är kört. Jag säger till honom att mitt fönster ska rengöras, då börjar han neka igen att han inte gjort det. Men då är han totalt körd, de 2 pojkarna har precis pekat ut honom, han har erkänt för mig och en annan tjej som var på en balkong.
 
Så vi går iväg till trappuppgången där han bor o då är mamman utanför tillsammans med en yngre tjej, de pratar annat språk så jag vet inte vad dom säger. Men de slutar iaf med att jag säger att de får komma o fixa fönster imorgon.
 
Går sedan o pratar med den andra pojkens mamma, så hon oxå får veta hur det ligger till, så att det inte blir en massa felsägningar överallt. Vilket lätt kan bli i vår lilla håla, ska inte mycke till innan en historia blir inbakad av en lögn
 
Så idag är de o vänta på att dom kommer, o har dom inte kommit innan 17.00, så lång tid dom har på sig..så går jag dit o hämtar. De ska inte komma undan
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: