VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Ménières sjukdom

Kategori: Jag o min vardag

 
 
Var på vårdcentralen igår pga haft yrsel var och varannan dag nu i 4-5 månader, det gjordes massa tester i hela en timme. Till slut blev det akut remiss till sjukhuset i Hässleholm för en skiktröntgen av huvudet.
 
idag fick jag min dom och har tydligen något som heter  Ménières sjukdom..vilket är obotligt. Har fått tabletter mot illamåendet och vätskedrivande som förhoppningsvis ska driva ut vätskan i innerörat så det dämpar min yrsel. På måndag blir det en stor provtagning och om ca 2 veckor ska jag återkomma för att kolla upp medicineringen. Och därefter till sjukhuset för att kolla öronen. Det finns operation att göra av innerörat, för att lindra det hela vilket jag hoppas jag slipper.
 
Vill bara få så mycke hjälp jag kan mot yrseln så man kan funka i sin vardag. Har ju gått och jobbat osv trots detta. Vilket varit ganska påfrestande många gånger. Men jag är en fighter så inget stoppar mig.
 
När det kommer på morgonen så snurrar rummet i en jäkla fart, tar runt 30 min innan jag kommer ur sängen. Nästan så det är som man går runt och är full om dagarna..hahaha..fast jag vet att jag inte vinglar runt ju. men obehagligt är det.
 
Så nu dras jag med min IBS, träningen av det trasiga knäet oxå då detta nya.
men som sagt, jag är en fighter.
 
Ja ja nog om detta då, svårt och förklara hur det känns med detta jag har nu
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: