VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Dolmar & pudding

Kategori: Dagens midda

 
 
Tillbringat ett X antal timmar i köket med att göra kåldolmar och kålpudding.
 
För endast 55 kr fick jag 20 kåldolmar och 1 stor kålpudding (tyvärr ingen bild eftersom jag redan portionerat upp den, glömde ta kort, men alla vet ju ändå hur en sådan ser ut, eller...)  vilket gav mig 16 middagar. Såklart har jag ätit kåldolmar nyss med egen potatismos
 
Nu ska allt svalna så de kan frysas in. Kåldolmarna  2 st per folieförpackning, bara att ta fram och värma i ugnen sedan, detsamma gäller kålpuddingen, portioner i lagom storlek.
 
'****************SE HIT********************
 
Vill ni ha tips på hur ni gör billig, god och enkel mat för en liten peng och få pengarna att räcka till annat oxå, så är de bara och säga till, hjälper gärna till, finns ju så mycke och bara en liten del har hunnits med i bloggen här. Tänker mest då på er som kanske studerar och får CSN, socialbidragstagare, långtidssjukskrivna, ensamstående...ni brukar ju ha lite tuffare ekonomi än de som arbeta 40 tim/vecka med lön.
Jag har alltid varit ekonomisk oavsett hur mycke pengar jag haft och leva på. 
Såklart är alla välkomna att höra av sig.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: