VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

skadad x 2

Kategori: Jag o min vardag

 
 
Mamma och jag köpte 3,5 kg billig julskinka som vi ska dela och ha som pålägg på mackorna. Så igår kväll tänkte jag att jag kunde skära upp den till oss. Står och skär bort allt fett och svål på ovansidan, och ni vet man skär ju alltid mot sig eller ja mot den handen som håller skinkan stilla. I alla fall så på nåt sätt så får jag kniven rakt på pekfinger, precis på sidan där nagel börjar, kändes inget så jag fortsätter och skära och då börjar de forsa blod. In på toaletten och sköjde av finger, men de hjälpte inte, så fick ta papper och försöka få ett tryck på fingret. Efter några minuter lyfter jag på pappret och ser då genom att peta lite med en nagel att det är ett jack på 1 cm snett inåt och en flik som är ca 3-4 mm tjock. Bestämmer mig för att ringa mamma så hon får ta hand om skinkan. Och ner kommer hon, och vi båda känner då att det där jacket behöver sys. Men rädd som jag är för såna där lokalbedövningar (är hyper allergisk mot en sort) så väntar vi en stund med kompress och tejp runt, och ser då efter ca 30 min att fliken lagt sig fint. Och jag bestämmer mig för att inte åka iväg. Min snälla granne Annica erbjöd skjuts direkt när hon fick höra vad jag gjort.
 
Idag har jag ont och är riktigt öm, kommer bli en jobbig dusch, finger får ju inte bli blött så de lossnar igen. Ska försöka med plastfolie runt fingret som är klätt i kompress och tejp. Och sen en gummihandske utanpå, frågan är om de går at ens tvätta håret så, ni som känner mig vet ju hur långt och mycke hår jag har på huvudet. Ända ner en bit över rumpan. 
 
Och sen idag då, står med rivjärn och ska laga midda, tunnriver morot ni vet den där sidan med där man skär tunna tunna skivor och har en stor bit och precis när jag tänker en gång till så nog fasen river jag av en tjock skinn bit på tummens knoge och det var dags att blöda en bra stund igen, så nu har båda händerna förband.
 
Alltså detta verkar inte alls vara mina dagar nu.
 
Hoppas jag har bättre tur med soffan på fredag. Annars går jag fan i ide...haha. Ja iaf till söndag om den utlovade snön kommer då
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: