VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Köra stenhårt i 6 månader

Kategori: Jag o min vardag

 
Hemma igen från sjukgymnasten, en mycke bra sådan som förklarade allt med mitt knä och vilka planerna är.
 
Hon drog i knäet och kollade stabilitet, balansprov, och muskel koll.
Har inte alls bra balans i det trasiga knäet, och nån muskel finns knappt i låret och runt knäet.
Så nu ska de tränas 2 ggr/vecka stenhårt för att bygga upp muskler för att sedan hoppas på att balansen kommer tillbaka. Till att börja med blir detta i 6 månader och är det inte bättre så kommer det att bli en operation sa hon. Hoppas verkligen inte.
Ingreppet görs tydligen med titthål, 5 st allt som allt. Där är en rehabilitering på ca 9 månader.
 
Oxå är det stenhårt med att ut o gå en timme om dagen. Måste hitta ett par nya gympaskor som är stötdämpande. För dom jag har är inte bra för knäet. Kommer ju inte och bli det lättaste med mina storlek 35 fötter, de flesta såna skor har en minsta storlek på 36, och den storleken badar jag ju i. Kan ju lixom ofta även ha 34:or, men väljer alltid 35.
Ååå vilket problem va..haha.
Får väl ta tåget till Hässleholm en dag och spana i sportaffärerna där och hoppas på det bästa. Jaga blir ju billigt nu när jag har sommarkortet.
 
Tänk om inte Krisitianstad sjukhus hade behandlat mig fel, då hade jag antagligen varit friskare i knäet...grrr på dom
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: